Facebook advertenties

Soms wil je net wat meer aandacht voor je content dan het organische bereik van jouw feed. Dan stap je over op een betaald bereik. Met 1:1 hulp loots ik jou door het advertentiebeheer van Facebook, zodat je er daarna zelf mee aan de slag kunt.

Zo werkt het

Het advertentiebeheer van Facebook (en Instagram) is niet zo makkelijk. Voor een beginner is het beheer nogal onoverzichtelijk en ingewikkeld.

Om advertentiecampagnes op te zetten, is het belangrijk om jouw advertentiebeheer goed op te starten. Pas dan kun je optimaal gebruik maken van statistieken en retargeting en verspil je geen advertentiebudget.

Dagdeel 1
Het opstarten van o.a. de bedrijfsmanager en het advertentieaccount is een eenmalige klus. Eenmaal opgestart kun je beginnen met het instellen van je doelgroepen. Aan de hand van 1:1 (online) hulp leg ik je uit hoe je een opgeslagen doelgroep en een vergelijkbare doelgroep maakt.

Dagdeel 2
Daarna kun je een eerste advertentie maken. Met 1:1 (online) hulp loods ik je door het advertentiebeheer en kun je uiteindelijk de advertentie publiceren. Ook leg ik je uit hoe je de advertentie kunt monitoren.

Hoe starten?

Voordat je van start kunt met het advertentiebeheer heb je minimaal een Facebook bedrijfspagina en een betaalrekening nodig. Ik ga er vanuit dat je deze hebt. Verder heb je een advertentietekst en foto nodig. Voordat wij onze afspraak hebben, krijg je van mij een overzicht met de benodigde gegevens.

Hoe verder?

Na mijn uitleg ben je vertrouwd met het advertentiebeheer en kun je een volgende advertentie zelf maken. Het advertentiebeheer kent ontelbare mogelijkheden en het is leuk om te experimenteren met advertenties en doelgroepen. Doordat je jouw campagnes zelf kunt monitoren, houd je het advertentiebudget in de hand.

Buro Kriebels | hallo@burokriebels.nl | KvK 67943071

Pin It on Pinterest